Když se tak člověk zamyslí, tak by vlastně koupě motorového nebo i případně jiného maziva, neměl být větší problém. Každá čerpací stanice, různé obchody zaměřené na automobilové nebo motocyklové doplňky, servisy nebo e-shopy jej běžně nabízí, přesto se stává, že zůstáváme bezradně stát u nabídky a zoufale hledíme na označení plastových lahví. Na obsluhu v běžném obchodě se moc spolehnout nedá, jelikož ve většině případů je to pro ně pouze další zboží v regálu. Ale na druhou stranu kolikrát i v servisech znejistí. Také samotní řidiči se dělí na dvě skupiny. Jedna si na výměnu nebo vůbec celkově doplnění oleje vzpomene jednou za čas a druhá pro změnu dělá neustálé pokusy, jaká značka je ta nejlepší. A je zcela jasnou pravdou, že kvalitní mazivo šetří motor, snižuje spotřebu a zvyšuje i životnost. Potom je jasné, že se vyhledává jen to nejkvalitnější, co nám zaručí bezproblémový chod.

výměna oleje

Základový olej

To je informace o kterou se zrovna moc všichni výrobci nechtějí podělit, tudíž se dá na obalu těžko najít. Pravdou je, že právě základ je velmi důležitý, ovlivňuje totiž nejen vlastnosti, ale i cenu samotného maziva. Asi v podstatě mezi kvalitní základový olej bude patřit ten, který bude obsahovat 85 % – 90 % objemu motorového oleje a dalších zbývajících 10 % – 15% bude vyhrazeno pro zušlechťující přísady. Najednou máme před sebou asi pět skupin základu a asi tři z nich spadají mezi tak zvané syntetické oleje. Teď je otázkou jak vlastně pokračovat dál. Je pravdou, že se na trhu objevují skutečné kapacity a značky maziva, které získaly nejlepší hodnocení od samotných řidičů a jejich spokojeností s jejich používáním. To může být informativní směr, ale ne až tak úplně správná volba. Dokonce ani cena nebude vodítkem, i levné oleje mohou být 100 % kvalitní. Všechno je třeba pěkně popořádku.

motor

Vybíráme olej

Asi alfou a omegou při výběru správného oleje musí být bezpochyby pokyny výrobce. Je dobré uživatelské příručky nevyhazovat, ale uschovat. Jen výrobce doporučí správné mazivo, které bude splňovat specifické požadavky našeho plechového miláčka. Není důvod se radou a návodem nedržet. Při výběru se setkáme s různou specifikací, která označuje, zdali bude vhodný pro benzinové nebo dieselové motory. Dále je třeba se rozhodně zaměřit na viskozitní třídu, která je zároveň doporučená výrobcem a určuje tekutost samotného oleje. V podstatě vše důležité je právě v manuálu, který bude nejspolehlivějším pomocníkem.

Kvalitní mazivo šetří motor
4.4 (88%)15